Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

μητρώα για το δημόσιο


Στην προηγούμενη δημοσίευση έγραψα λίγα πράγματα για το Μητρώο και τώρα επανέρχομαι για διευκρινίσεις. Σαν εκπαιδευτικός δίνω παραδείγματα του κλάδου μου, αλλά γενικότερα προτείνω την χρήση Μητρώων σε πολλούς τομείς. Αρχικά για όσους εργάζονται στο Δημόσιο, δηλαδή σε Υγεία, Δικαιοσύνη, Σώματα Ασφαλείας κλπ αλλά και σε όσους αμείβονται από αυτό, όπως πχ οι κατασκευαστές δημοσίων έργων ή οι πάροχοι άυλων υπηρεσιών.

Ξαναλέω ότι ένα Μητρώο είναι ένα ‘φύλλο εργασίας’, ένα πλέγμα, όπου η κάθε μια οριζόντια γραμμή καθορίζει μονοσήμαντα έναν Δημόσιο Υπάλληλο (στο εξής ΔΥ). Περιέχει τα στοιχεία του, ανανεώνεται όταν κάτι μεταβάλλεται και δίνει σε αληθινό χρόνο ποιος είναι, πού είναι και τι κάνει. Καταργεί πληθώρα πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και άλλων βασανιστικά επαναλαμβανόμενων γραφειοκρατικών εντύπων. Αυτή η γραμμή μπορεί να είναι εξαιρετικά αναλυτική, δηλαδή να υπάρχουν πολλές στήλες, αφού και η τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια, αλλά και τη σύνταξή της την αναλαμβάνει κατά κύριο λόγο ο κάθε ένας ΔΥ.

Κάθε ‘κουτάκι’ αυτής της γραμμής είναι ‘διαδραστικό’. Αν πχ εκεί που δηλώνονται ξένες γλώσσες, δηλώσει κάποιος ότι γνωρίζει Κινέζικα, πατώντας το, θα εμφανίζεται το επίσημο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας που κατέχει. Ίσως φανεί άνευ σημασίας το ότι ένας εκπαιδευτικός σε κάποια επαρχία μιλάει Κινέζικα. Όμως θεωρώ ότι μπορεί και πρέπει να καταχωρηθεί ακόμα κι αυτό.

Σημαντικά ‘κουτάκια’ έπονται εκείνων που περιγράφουν τον ΔΥ και την εργασία του. Και έχουν να κάνουν με την πιθανή βελτίωση της δουλειάς του. Όσα γράφονται εκεί είναι σοβαρά, λογικά και εφικτά, διότι είναι ενυπόγραφα και τα βλέπουν και όλοι οι άλλοι. Ταυτόχρονα ένας Υπουργός κάθε πρωί επιλέγει την στήλη ‘αιτήματα’ και διαβάζει όσα ‘κουτάκια’ έχουν περιεχόμενο. Ή επιλέγει την στήλη ‘εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις’, στην οποία ο ίδιος προ ημερών έγραψε: «Το Υπουργείο προτείνει την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στους δεκαπέντε με ταυτόχρονη αύξηση των ωρών διδασκαλίας κατά δύο εβδομαδιαίως» Και μετράει τα ‘ναι’ και τα ‘όχι’. (δεν μετράει, αυτόματα γίνεται η καταμέτρηση…)

Τα ‘κουτάκια’ τελειώνουν εκεί που τελειώνει η φαντασία μας. Ένα πχ μπορούσε να δίνει την ‘δυνατή ημερομηνία κατάθεσης αίτησης συνταξιοδότησης’, ένα άλλο να λέει ‘στην δική σου ειδικότητα, πχ Φυσικός, υπάρχουν κενά σε αυτά τα σχολεία’, ή αν διδάσκεις πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα να σου λέει ‘πρόσεξε, άλλαξε η ύλη από πέρυσι’. Και άλλα, πολλά.

Ξέρω ότι έννοιες όπως ‘προσωπικά δεδομένα’, ‘αξιολόγηση’ ή ‘έλεγχος’ μας κάνουν καχύποπτους και συνήθως αντιδρούμε αρνητικά. Εγώ ισχυρίζομαι ότι οι ΔΥ που κάνουν τη δουλειά τους επιζητούν τόσο τη διαφάνεια, όσο και το να ακουστεί η γνώμη τους χωρίς ενδιάμεσους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ανώνυμη μυστική δημοκρατία

  Ρωτάω:   Πόσο δημοκρατική είναι μια κοινωνία που επιλέγει κρυφά και μυστικά;   Το δομικό υλικό της δημοκρατίας είναι η επιλογή της ευθύνης και η ευθύνη της επιλογής.   Αν ψηφίσω ‘ναι’ στον πόλεμο, δεν υποχρεούμαι ηθικά να υπηρετήσω στην 1 η γραμμή;   Κι αν καταψηφίσω (αλλά μειοψηφώ) δεν οφείλω να συμμετάσχω έστω κι από τα μετόπισθεν;   Άραγε θα έπαιρναν τέτοια εκλογικά ποσοστά ναζιστικές οργανώσεις αν οι ψηφοφορίες ήταν φανερές;   Πόσο ειλικρινής ή πολιτισμένη είναι μια συζήτηση που οι μετέχοντες χρησιμοποιούν ψευδώνυμο;   Ποιος (ηθικός) νόμος επιτρέπει να προσβάλλουμε ο ένας τον άλλον κρυμμένοι πίσω από πληκτρολόγια και οθόνες;   Υφίσταται άλλη ευθύνη πέρα από την ατομική;   Μήπως οι συλλογικές ευθύνες, πχ οι κυβερνητικές, είναι απλά κατασκευές αποφυγής της μιας και μοναδικής ευθύνης;   Πόση βία επωάζεται και θεριεύει εν κρυπτώ;   Αν είμαστε αυτό που λέμε, γράφουμε, κάνουμε, λέω α...

Θεωρίες Συνωμοσίας Covid-19

«Το χρήμα κάνει την Γη να περιστρέφεται» έλεγε ένα -λυπητερό κατά βάθος- τραγούδι του Broadway της δεκαετίας του 60. Λυπητερό, διότι εκείνο που ζητούσε η πρωταγωνίστρια του καμπαρέ ήταν αγάπη. Όμως ο συμπρωταγωνιστής της με αυτούς τους στίχους την προσγείωνε στην σκληρή πραγματικότητα. Το χρήμα ήταν εξ αρχής το έπαθλο της απίστευτα γρήγορης κούρσας για την κατασκευή ενός ή περισσότερων εμβολίων κατά της πανδημίας. Οι βιομηχανικοί κολοσσοί ρίχτηκαν στην πιο ανταγωνιστική μάχη γνωρίζοντας ότι «ο νικητής τα παίρνει όλα»: Χρήμα, παγκόσμια εξουσία. Και σήμερα, όσοι από αυτούς τα κατάφεραν, θέλουν να πληρωθούν, το απαιτούν. Το εμβόλιο δεν το έφτιαξε η αγάπη για τον συνάνθρωπο. Κάποιοι κυνικοί, αυτοπροσδιοριζόμενοι ως «πραγματιστές», σίγουρα θα πουν ότι σε έναν λιγότερο ανταγωνιστικό κόσμο το εμβόλιο δεν θα είχε καν κατασκευαστεί ακόμη, θα αργούσε πολύ. Και πρέπει να ομολογήσω ότι αυτός ο τρόπος σκέψης όλο και περισσότερο απλώνεται στον οικονομικά προοδευμένο κόσμο. Κι όσο απλώνεται, τόσ...

Αμάααν… μετωπική με την Ελλάδα του 2023

  Λέγονται και γράφονται πολλά, σχετικά και άσχετα, που δημιουργούν μάλλον σύγχυση και αποπροσανατολισμό. Ψάχνω απαντήσεις και νομίζω ότι υπάρχουν τρία ‘κλειδιά’ που με βοηθούν να καταλάβω τι έγινε και γιατί.   1. Η συνήθεια του ανάποδα Η αντίθετη πορεία, δηλαδή η κίνηση στο λάθος ρεύμα, δεν συμβαίνει σπάνια ή κατ’ εξαίρεση. Στην χώρα μας, ο προβλεπόμενος, ο κανονικός δρόμος, δεν είναι πάντα ούτε ο πιο γρήγορος, ούτε ο πιο αποτελεσματικός. Σε πολλούς τομείς της δημόσιας σφαίρας το να βαδίζει κανείς πάνω στον σωστό και λογικό δρόμο δεν τον βγάζει στον στόχο του. Καμιά φορά μόνο στην διαπίστωση ότι υπήρξε τραγικά αφελής… Το τρένο πήγαινε αντίθετα όχι μόνο γιατί ένας ανόητος το ξέχασε εκεί, αλλά κυρίως επειδή έχει συνηθίσει να πηγαίνει για χίλιους δυο λόγους αντίθετα. Χρόνια τώρα. Κι είναι ακριβώς αυτή η συνήθεια που δεν προκάλεσε άμεσο ξάφνιασμα και αφύπνιση.   2. Οι διαφορετικοί συνάδελφοι Μετά από 21 χρόνια στο Δημόσιο (εκπαιδευτικός σε Επαγγελματικά Λύκει...